donderdag 22 november 2007

zweven in het goude ei...

Vandaag was si-fi op en top.

Ik had een floatsessie gekregen voor mijn verjaardag vorig jaar.Deze verloopt binnenkort dus besloot ik een afspraak te maken.

Ik weet niet of jullie dit kennen maar floaten doe je in een cabine(kennen jullie het goude ei?) gevuld met zeer zout water(een beetje het idee van de dode zee)
In deze cabine ga je liggen en dan blijf je heerlijk(maar heel vreemd)drijven.
Deurtje dicht,licht uit,muziekje aan...of uit en liggen maar.
Ik moet zeggen ik was erg nieuwsgierig dus ik kon niet wachten.
Ik vergat door deze nieuwsgierigheid mijn oordopjes in te doen en ben nu effe tijdelijk doof...maar dat terzijde.

Ik ging dus liggen en dit voelt zo raar.
Iedereen die mij dan ook maar enigszins kent weet dat ik een zenuwe-maloot ben en dat ontspannen voor mij errug moeilijk is.
Dit voelde dan ook erg onnatuurlijk.
Lig ik daar te drijven,raak volledig het gevoel in mijn lichaam kwijt....het enige dat overbleef waren mijn gedachten.
Ja...MIJN gedachten....lekker ontspannen dus!
"Ik kan niet ontspannen","ik kan niet ontspannen","daar drijf ik dan,hoelang duurt dit ook alweer?een uur?"..etc....

Ik lag daar dan te denken en te malen,te malen en te denken.
"hoelaat zal het nu zijn?","hoelang lig ik hier nou?"
Niet echt ontspannen dus.....als je Brenda heet.

Uiteindelijk voelde ik mijn ademhaling vertragen en bij iedere stroom lucht dat mijn longen instroomde voelde ik ruimte en stilte.
Eindelijk was er rust in mijn hoofd en voelde ik alleen mijn hart nog rustig kloppen.
Tot op het moment......dat ik me realiseerde dat ik mijn oordopjes vergeten was.....oeps de rust was weer verstoord.

Ja dit was een interesante ervaring,maar het schijnt dat je het vaker moet doen.........misschien.

Geen opmerkingen: