donderdag 22 november 2007

avondje Van the man...

Afgelopen vrijdag had ik een avondje uit...een avondje met mijn pa.
Mijn vader had 2 kaartjes gehad voor het concert van Van Morrison en aangezien mijn ma wat mank liep ging ik mee.

Nou moet ik eerlijk zeggen dat Van Morrison niet echt mijn smaak is maar een beetje jazz op zijn tijd kan geen kwaad.
Zie ik ook eens een andere kant van de nederlandse bevolking....die niet naar Frans Bauer luisterd.

Bij binnenkomst kochten we gelijk wat muntjes zodat we wat te drinken konden halen.(paar colaatjes en 1 biertje....pap moet rijden)
Bij het naar binnen gaan zag ik een stenciltje op de deur waarop stond"Op verzoek van Van Morrison gaat de bar dicht tijdens zijn optreden"
Heb je dit ooit wel eens mee gemaakt?.........
Nou misschien is ie bang dat we de aandacht verliezen en gezellig aan de bar gaan hangen....ja gezellig.
Maar goed paps en ik kijken effe rond en zagen nog een boodschap op een scherm"Op verzoek van Van Morrison mag er niet gerookt worden tijdens zijn optreden"
Nee ik maak geen grapje....deze man houdt niet van gezelligheid.Dit is immers een serieuze aangelegenheid.....een jazz aangelegenheid.

Ik begon me een beetje zorgen te maken.
Wat als ik nou naar de toilet wil?Moet ik dan mijn vinger opsteken of mag ik helemaal niet naar de toilet omdat het doorspoelen van de wc te storend is?
Wat het grappige was is dat ik het idee had dat niemand dit vervelend vond.Niemand scheen zich druk te maken over een droge,leren tong en het feit dat je 1,5 uur je benen moeten kruizen om je plas op te houden.
Nee we zaten allemaal in"the jazz"

Toen het eindelijk begon kon ik "Van the man" geeneens zien.Een dwerg met een hoedje op.
Deze dwerg speelde de sax en kon en kan nog steeds geweldig zingen maar "Van the man"vind ons niet aardig.
Telkens als hij even niks deed ging hij zonder enige schaamte met zijn rug naar ons toe staan.....Nou ja zeg....
"Maar we houden van je Van!"......en ik heb zo'n dorst.....

Na 10 minuten luisteren en kijken viel ons oog op een stel voor ons.Kennen jullie Roef en Marjan van Idols?
Ik dacht effe dat de ago een avondje uit had.
Deze twee fanatieke jazzfans gingen helemaal uit hun plaat.....buiten de maat.(he dat rijmt)
Deze twee waren dan ook de enige dansende mensen in een overvolle zaal.
Eigenlijk was dit veel leuker om naar te kijken en ik voelde me zelfs een beetje aangestoken.
Wat zou het heerlijk zijn om zo ongegeneerd slecht te dansen.

Nou die "van the man" kan er wat van!


Na 1 uur en 15 minuten was het over en mochten we weer drinken en roken en lachen.Hoeraaaa!!!!!

Nee eerlijk is eerlijk, het was gezellig hoor,Bedankt Paps!!!
Posted by Picasa

1 opmerking:

Unknown zei

Zo te horen was het er wel tof?