vrijdag 2 november 2007

van de aardbodem verdwenen....

Eventjes was het stil.......sstttttt...
Eventjes geheel verdwenen..verdwenen van de aardbodem...

De afgelopen dagen weg van alle chaos,zaten we op een klein eilandje ten oosten van Bali.
Dit eilandje heet nusa Lembongan.
Het is niet groot,het is niet veel,maar het is er stil en op z'n eigen manier mooi en sereen.
We waren er al eerder geweest,6 jaar terug en eerlijk gezegt was er niet al te veel veranderd(op een paar extra hotels na)
Ik heb lang moeten nadenken of ik deze reis wel aan wilden gaan.Ik heb vervelende herinneringen van 6 jaar terug.
De zee is ruw en de toch is vreselijk...voor iemand die zeeziek wordt.
Nu 6 jaar later is er iets wat ze toen niet hadden.....scoot!!
Scoot brengt je naar nusa lembongan in 30 minuten.....dus na een paar dagen wederom van:"masaas,you want transport en you want tatoo?"dacht ik"waarom ook niet?"
En....het viel erg mee..(op de heen weg teminste)

Wat een rust zeg.
Op nusa lembongan is de grootste inkomst zeewier en de tweede toerisme.
Iedereen is in de ochtend wanneer het eb is druk in de weer met het binnenhalen van zoveel mogelijk zeewier,dit vervolgens te drogen en ...etc...
Het ruikt dan ook ontzettend naar zeewier op dit eilandje maar daar raak je snel aan gewent en na een dag ruik je het niet meer.
Zo heel af en toe vraagt iemand je of we transport nodig heb(een bootje naar de surf)maar dat is het zo ongeveer wel.
Nou moet ik zeggen dat je dan na 3 dagen ook wel weer genoeg rust gehad heb hoor en wel weer klaar bent(of denkt te zijn)voor alle drukte.

De terugreis met scoot was wat minder.De zee was ruw en door dat deze speedboot zich door het water heen snijd vallen er soms raken klappen die mijn rug en nek niet zo leuk vinden.Gelukkig duurt dit maar 30 minuten moet je maar denken.

Nu weer terug op de bewoonde wereld,terug bij het internet en alle dingen die de moderne wereld te bieden heeft.
We hebben nu nog 1 weekje hier en ik heb hier gemengde gevoelens over....Aan de ene kant ben ik er wel klaar mee en wil ik eigenlijk wel weer naar huis...verwerken wat er de afgelopen 6 weken gebeurd is...Ik ben toch getrouwd???...
Aan de andere kant zie ik op tegen de kou en het werken...maar ja"that's life"

Zonder het ene kunnen we niet dromen over het andere......

Geen opmerkingen: