zaterdag 6 oktober 2007

Terug in Thailand.

Gisterenochtend werden we om half 8 opgehaald in Siem Reap om weer via diezelfde vreselijke weg terug te gaan naar Poi pet(grens met Thailand)
Deze keer niet met taxi maar per minibus......
We dachten dat deze reis niet erger kon maar dit keer duurde het 6 uur voordat we de grens bereikt hadden en vraag niet hoe.
De weg was zo slecht dat ik het gevoel had dat mijn nieren ergens in mijn enkels zaten en maag ergens in mijn keel!
Vooral de laatste 2 uren waren zo erg ik kon wel janken!!Halve whiplash opgelopen en kon bijna niet meer lopen toen we in Thailand aankwamen.
Uit al onze reizen(dat zijn er toch aardig wat)was dit echt de ergste busrit ooit!!!
Het schijnt dat de vliegtuig maatschappijen de regering veel geld betaald om de weg zo te laten....zodat ze genoeg verdienen aan vluchten naar Siem Reap.
Waarom zou de weg anders nog steeds niet beter gemaakt zijn?Ankor wat krijgt jaarlijks Miljoenen bezoekers van over de hele wereld!!
Onderweg maar niks gegeten,dat durfde ik dus echt niet aan maar toen we daar aankwamen stonden ze al op ons te wachten met een nder busje richting Kho chang.
Dus niks eten,hup de bus in want we moeten de boot halen.

Dit was echt van de hel in de hemel belanden.
Een busje met ligstoelen,glijend over een glad wegdek......Tot na een uur....onze chaufeur had haast...heel veel haast.
Als een imbeciel vloog hij over de weg,haalde andere auto's in over een doorgetrokken streep en leek niet te weten waar zijn rem zat...Had hij wel een rem?
Aangezien deze busjes niet voorzien zijn van gordels,klauwde ik mijn nagels in de rugleuning van mijn buurman en keek angstig om mij heen.
Iedereen lag gewoon te slapen!!Ben ik de enige die dit doodeng vind of heb ik gewoon te lang niet meer de backpacker uitgehangen??

Maar goed uiteindelijk komen we aan bij de ferry,godzijdank levend en wel en konden we de boot op.
Een uitgeleefde pond met hier en daar een versleten life-jacket over de stoelleuning.
Een uur later komen we aan op Kho chang en nog geen half uur later zijn we in ons hotel.(boutique hotel en spa)ja doe maar luxe...Maar voor geen 20 dollar heb je een prima hut met badkamer en warm water.Niet slecht toch?
We zijn tenslotten toch op onze huwelijksreis...

Morgen gaan we een tocht maken per olifant en deze gaan we dan ook wassen.Heel veel zin in dus.........

Geen opmerkingen: