vrijdag 14 september 2007

avondje PG

Ik slof door de gang,ik heb keelpijn en mijn hoofd zeurt.
Hoe kan dat nou nu gebeuren?
Ik mag niet ziek worden.

"zuster,weet u misschien hoe ik op de 2de etage kom?daar woon ik ziet u?"

Ze kijkt me aan alsof ze het mij voor het eerst vraagt en vol verwachting wacht ze op mijn antwoord.Lieve vrouw.
"Als u hier nou rechtdoor gaat en aan het einde naar rechts dan bent u er bijna."

Ik slof door de gang,nu wel een beetje sneller.
Ik heb nog steeds keelpijn en mijn hoofd zeurt nog steeds.
Maar er moeten 25 mensen naar bed gebracht worden.Ze zijn moe en willen slapen of moeten plassen.

"zuster,weet u misschien hoe ik op de 2de etage kom?daar woon ik ziet u?"

"Als u hier nou rechtdoor gaat en aan het einde naar rechts dan bent u er bijna."

"Dank u hoor,u bent lief."

De laatste tijd ben ik een beetje de kluts kwijt.Waarschijnlijk moe en wat gespannen.(ja dat heb je als je gaat trouwen.)
Vanmiddag in de trein vergat ik uit te stappen op schiphol.Hier stap ik over op een andere trein ziet u?
De dolle dementie stijgt naar mijn hoofd.
Zou het besmettelijk zijn?
Ik hou van mijn werk en ik hou van "mijn" mensen maar soms(heel soms) voel ik me 1 van hen en wil ik een bed om in te slapen en een warme pyama met mijn naam geplakt aan de binnenkant van mijn boord.
Lekker ingestopt worden en met de bedhekken omhoog,veilig...............

"zuster weet u misschien wanneer we op schiphol zijn?daar stap ik over ziet u?"

Geen opmerkingen: