zondag 16 maart 2008

grote plannen?


Warboel in ons hoofd....
Plannen maken voor de toekomst...ben normaal gesproken niet zo,n planner en we zien wel waar we stranden.
De laatste tijd worden deze plannen duidelijker en steeds groter.
een ander leven,een ander land,een andere toekomst....Hoe zou dit zijn?
We hebben altijd wel het gevoel gehad dat we niet voor altijd hier zouden blijven en dat Nederland niet voor ons is en wanneer we naar de toekomst kijken worden we er niet vrolijker van.
Dit land is klein en nat en koud.Alles moet snel en de "tolerantie" doet ons de das om.
Ik maak me zorgen om de toekomst hier en kan me niet goed bedenken wat me hier uiteindelijk de rest van ons leven gelukkig kan maken.
Een mooi huis?een gezin?leuke baan?....Dit vertegenwoordigd niet het land en kan overal gevonden worden.Maar ruimte,natuur,een no worry mentaliteit,minder waarden hechten aan het materiele.....Dat vind ik hier niet!
Dit hebben we nodig voor ons geluk.
Maar wat hebben we nog meer nodig?Mensen om ons heen met wie we alles kunnen delen.Vrienden en familie....
Familie kun je niet opnieuw maken,..vrienden wel,maar de oude blijven heel belangrijk.
Dit is wat ik zou missen..de mensen om ons heen.
Maar gelukkig bestaan er tegenwoordig veel mogelijkheden voor goed contact en dat maakt het al een stuk makkelijker.
Gisteren was weer zo'n gezellige avond met iedereen en dan realiseer je je hoe belangrijk mensen voor je zijn en hoe belangrijk het is dat ze je steunen in al je bizarre plannen.
Steun zonder twijfels en beren op de weg...dat heb je nodig bij dit besluit.
Die beren zullen er ongetwijfeld zijn maar zo is het leven en niks is voor eeuwig.
Het leven bestaat uit veel verschillende wegen en deze wegen blijven zich aanbieden.
Wat een geluk dat we keuzes hebben!

Bij deze bedankt vrienden voor jullie positiviteit en steun....wat er ook gebeurt.

Dus who knows.........................

Geen opmerkingen: