maandag 11 februari 2008

karma


Het was zondagochtend kwart voor 7.
Ik moest weer eens werken en Mike was weer eens de pineut om mij naar mijn werk te brengen.
We stonden bij de auto toen er ineens een jongeman met koffertje aan ons vroeg wanneer de eerste trein ging.
Nou om half 8 of zo zeiden wij.
"dat meen je niet....ik sta hier al anderhalf uur"
Mike vroeg hem waar hij heen moest.Hij zei Eindhoven.
Nou wij kunnen je wel naar Amsterdam Centraal brengen,daar zal wel een trein gaan naar Eindhoven.
Deze jongeman(naam onbekent)kon het niet geloven.Hij was zo blij dat hij mee mocht rijden.
Onderweg naar Amsterdam vertelde hij zijn verhaal.
Hij was op een feestje geweest waar hij iemand leerde kennen.Hij heeft haar vervolgens van Lisse naar Hillegom naar huis gebracht.Ze was alleen en hij wou haar niet alleen naar huis laten gaan.
Daar heeft hij haar netjes afgezet als een heer en is toen naar het station gelopen.
Hij wist niet dat er op Zondag zolaat pas een trein ging.
Hij kon het nog steeds niet geloven dat wij hem nu verder hielpen.

Hij vertelde ons over zijn grote eerste liefde en hoe hij haar niet kon vergeten en over zijn moeder die hij nu achterlaat nu dat hij uit huis is.Hij was zijn hart aan het luchten aan vreemden...juist die hem niet kennen zullen hem niet raar aankijken of uitlachen.

Mike heeft mij afgezet bij mijn werk en hem vervolgens op centaalstation.
Deze jongeman wou mike nog betalen maar nee dat hoeft natuurlijk niet.
Dit is nou karma........en wie weet winnen wij nou ook eens die loterij.

Geen opmerkingen: